Podczas zorganizowanych w naszym showroomie warsztatów, po raz kolejny już, mieliśmy okazję wyjaśniać naszym gościom, dlaczego budowanie marki osobistej jest tak ważne dla architektów wnętrz. Tym razem zaproszeni przez nas prelegenci opowiadali o narzędziach, które w procesie budowania wizerunku są niezbędne oraz o tym, jak z pomocą social media można wesprzeć sprzedaż.

Budowanie marki osobistej jest procesem ciągłym – aby robić to dobrze i dotrzeć do właściwej grupy docelowej, powinniśmy aktywnie korzystać z wszelkich dostępnych narzędzi, w tym mediów społecznościowych. Dlatego też Mateusz Romanów z agencji kreatywnej 25wat realizującej projekty z pogranicza strategii, reklamy, brandingu i social mediów – opowiadał o istocie i roli social mediów w kreowaniu wizerunku projektanta i studia projektowego.

Po co ten social? 

Z Internetu korzystają prawie wszyscy – wiele osób jeszcze zanim wstanie z łóżka odpisuje na maile i sprawdza konto na Instagramie, w drodze do pracy przegląda Facebooka… Z mediów społecznościowych korzysta już ponad miliard ludzi! Ostatnie lata zmieniły znacząco nasze przyzwyczajenia, kulturę i tożsamość – szczególnie jako konsumentów (nawet robiąc zakupy porównujemy w swoim smartfonie ceny produktów w innych sklepach). Pojawienie się nowych narzędzi komunikacji spowodowało, że i my powinniśmy się do nich dostosować.

 

 

Dlatego też, Mateusz opowiadał nie tylko o tym, jak budować zaufanie do marki przez personal branding na Facebooku, Instagramie, czy Linkedinie, ale też o  działaniach wspierających sprzedaż w tych kanałach. Nasi goście dowiedzieli się, jak generować tzw. leady biznesowe oraz czym jest lejek sprzedażowy – pojęcia, które brzmią dość poważnie, ale wcale nie są trudne.

Uczestnicy warsztatów dostali także garść praktycznych porad i wskazówek, m.in.:

  • jak wyznaczać cele komunikacji (które są realne do zrealizowania),
  • jak budować zaangażowaną społeczność i wartościowe treści,
  • jak tworzyć autentyczne komunikaty, które będą zgodne z charakterem marki i pozwolą się wyróżnić,
  • jak reagować w sytuacjach kryzysowych i być przygotowanym na każdą ewentualność.

Działania wizerunkowe i reklamowe w portalach społecznościowych są tańsze niż w tradycyjnych środkach przekazu. Odpowiednio prowadzone mogą być znacznie bardziej skuteczne niż reklama w gazetach, radiu a nawet telewizji. Trzeba tylko wiedzieć, jak je prowadzić, aby przyniosły nam oczekiwany efekt. Na te i inne pytania starał się odpowiedzieć Mateusz Romanów, który – sądząc po zadowoleniu naszych gości – sprostał temu wyzwaniu.

Bądźmy estetami

O tym, jak ważne przy promocji produktu lub usługi są dobre zdjęcia, wie każdy, kto zetknął się z marketingiem.  Formy wizualne zyskują na wartości, ludzie „jedzą i kupują oczami”. Nie musimy korzystać z profesjonalnego sprzętu ani wymagać od siebie technicznej perfekcji, aby „sprzedać siebie” i swój projekt dobrą fotografią. Dla jednoosobowych działalności wynajęcie profesjonalisty jest niekiedy zbyt drogie, dlatego Przemek Kuciński z Niewformie.pl podczas swojej prelekcji podpowiadał czym, jak i kiedy fotografować wnętrza.

 

 

Oprócz rad, jak uzyskać odpowiednie naświetlenie, które często związane jest z porą dnia i roku – przy brzydkiej pogodzie, wbrew logice, powinniśmy np. zgasić wszystkie światła i fotografować na długim czasie naświetlania – opowiedział też o tajnikach dobrej kompozycji i o tym, co w fotografowaniu architektury  jest najważniejsze (a są to linie – piony i poziomy!). Dowiedzieliśmy się między innymi o tym, że meble nie są przyklejone do podłogi i, że zawsze warto dopilnować odpowiedniej stylizacji, a w razie konieczności wysprzątać wnętrze. Podpowiedział, jak zaplanować zdjęcie główne i nie powtarzać wizualizacji. Podzielił się też kilkoma sztuczkami i gotowymi receptami na udane i ciekawe zdjęcia. Nasi goście dostali przepis na uniwersalne ustawienia aparatu do fotografowania łazienki, poznali sposób na przełamanie symetrii czy najlepsze wykorzystanie opcji HDR. To co zapewne zmartwiło niejednego architekta wnętrz, to informacja o konieczności postprodukcji… ale i tu nasz prelegent nie zawiódł i podsunął kilka pożytecznych patentów na łatwą obróbkę zdjęć w popularnych i dostępnych narzędziach. Nie zabrakło też części humorystycznej, kiedy to Przemek podzielił się z nami najciekawszymi i najzabawniejszymi sytuacjami, z jakimi przyszło się mu spotkać w ciągu ostatnich lat pracy.

 

 

Na zakończenie naszego spotkania Natalia Rudnicka – architekt z ArchiLogo – opowiedziała i zaprezentowała zainteresowanym, jak wygodnym i efektywnym narzędziem może być oprogramowanie ArchiCAD. Warsztaty odbyły się jak zwykle w naszym showroomie przy Placu Strzeleckim, tym razem w klimacie urban jungle. Salę zdobiły przepiękne rośliny, które w wielkim stylu powróciły niedawno do aranżacji wnętrz. Dziękujemy Nature Concept. Dziękujemy naszym gościom.

Budowanie marki osobistej ma początek, ale nigdy nie ma końca😊 Do zobaczenia niebawem!