Za nami kolejna edycja warsztatów dla architektów i projektantów wnętrz, które kontynuowały temat promocji i rozwoju własnej marki. Tym razem specjaliści w swoich dziedzinach poruszali temat digital marketingu i form prezentacji własnych realizacji, ale także kwestie prawne i związane z odbiorami inwestycji. W poniższym artykule zebraliśmy dla Was najważniejsze punkty poruszane podczas wydarzenia.

Był to już trzeci w serii warsztat dla projektantów, który zorganizowaliśmy aby ułatwić dostęp do wiedzy i w pigułce przekazać naszym gościom, jak skutecznie budować i dbać o markę osobistą oraz jak nie dać się oszukać i walczyć o swoje.

Punkt pierwszy – umowa

Nasze spotkanie rozpoczął radca prawny Maciej Grzegorczyk z kancelarii KGH Group, który opowiadał o tajnikach zawierania umów z klientem. W szczegółach wyjaśnił na co zwrócić uwagę, aby otrzymać pieniądze, ale podzielił się także wiedzą na temat tego, co zrobić, jeśli jednak klient nie zapłacił. Przypomniał o posiadanych do projektu prawach autorskich i związanych z nimi zapisach, podpowiedział też o możliwości dodania do umowy poręczenia.

Jako, że wszyscy doskonale znamy wagę podpisywanych dokumentów, mamy świadomość, że nawet drobne błędy lub niedomówienia mogą mieć istotne konsekwencje. Podczas warsztatów Maciej Grzegorczyk w prostych słowach przekazał naszym gościom, jak się przed tymi konsekwencjami chronić.

Co z odbiorem?

Pozostając nieco w klimacie zawierania umów, nasz kolejny prelegent –  Piotr Kądziela z firmy Solidny Odbiór przekazał porządną dawkę informacji na temat tego, jak odebrać mieszkanie od dewelopera, a jak z rynku wtórnego, by nie przeoczyć żadnych uchybień i usterek. Wymienił zakres, jaki powinien obejmować profesjonalny odbiór, abyśmy rzeczywiście byli w stanie zapoznać się z faktycznym standardem lokalu. Opowiadał nam na co zwrócić szczególną uwagę i co powinno się zawierać w protokole, o najczęściej spotykanych wadach.

Piotr zwrócił uwagę na przepisy i polskie normy określające np. dopuszczalny margines błędu w metrażu czy wady, które przynoszą największe straty, jak np. złe wykonanie elewacji, dachów czy izolacji (cieplnej i przeciwwodnej) budynku oraz na możliwe wady wentylacji.

Bez promocji się nie obejdzie

Nasza ulubiona Gabi Czesiak, druga połowa agencji kreatywnej 25wat, pokazała naszym gościom, jak i dlaczego warto inwestować w wizerunek specjalisty oraz, że reklama w digital marketingu naprawdę się opłaca. Omówiła płatne reklamy w social mediach i ich formy, uchyliła rąbka tajemnicy na temat AdWords, pokazała czym różni się SEO od SEM. Przede wszystkim jednak podpowiedziała, jak budować profesjonalny wizerunek projektanta i studia. Jak znaleźć pomysł na content, jak stworzyć plan treści i własną strategię komunikacji. Podkreśliła dlaczego ważne jest tworzenie wokół siebie społeczności i regularne publikowanie wartościowych treści, ale także obserwowanie trendów i reagowanie na ciekawe wydarzenia z branży.

Daj się zobaczyć

Warsztaty zamknęli panowie Ireneusz Jaworski – właściciel Brand Film i Krzysztof Borowiak, który na tę okazję przyleciał do nas aż z Oslo. Obaj skupili się na nowoczesnych formach prezentacji wykonanych projektów i realizacji oraz spacerach wirtualnych opartych o różne technologie 360 (np. snapspace). Opowiedzieli o światowych trendach marketingu, które dopiero wkraczają na polski rynek nieruchomości. Irek podkreślił, że tworzenie przyciągających uwagę filmów promocyjnych nie musi wcale pochłaniać dużych budżetów. Istotą w skutecznym wideo marketingu jest przede wszystkim pomysł na materiał filmowy.

Oczywiście tworząc content (za radą Gabi) do bieżących publikacji na swoim Facebooku możemy posiłkować się wideo kręconym urządzeniami mobilnymi. Jeśli jednak chcemy w sposób profesjonalny i nowoczesny wzbogacić swoje portfolio nie wahajmy się skorzystać właśnie z wideo. Najnowsze badania pokazują, że zamieszone na stronie filmy zwiększają konwersję nawet o 80%, a to dlatego, że pozwalają lepiej zapoznać się z ofertą – kilka statycznych zdjęć nie jest w stanie zaspokoić wszystkich oczekiwań. Wideo natomiast pozwala obejrzeć wnętrze i całą nieruchomość z zupełnie innej perspektywy i zdecydowanie wspiera w procesie pozyskiwania nowych klientów.

Współpracujący z nami architekci muszą skupiać się na potrzebach swoich klientów, na funkcjonalności pomieszczeń i estetyce wykończenia prowadzonego projektu; stale doszkalać się z przepisów i śledzić nowości rynkowe. Nie zwalnia ich to jednak z sięgania po dodatkową wiedzę i cieszymy się, że możemy w tym pomóc. My wiemy, że dobry architekt, tworzący oryginalne i niepowtarzalne projekty musi jeszcze znaleźć swój sposób na wyróżnienie się względem konkurencji.